تاریخچه لامپ فلورسنت
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

توماس ادیسون آخرین خط حمله مخترعان بود
در سال 1878 ، ادیسون مطالعه بسیار جدی در مورد تولید لامپهای رشته ای با نور مناسب و ماندگار ، معروف به "بهبود روند لامپهای الکتریکی" را آغاز کرد و عناصر مختلفی را برای رسیدن به هدف خود امتحان کرد ، اما نتایج آزمایشات او متوقف شد بدون وقفه. و او چیزی جز شکست نداشت. در همان زمان ، او چنان مهربان بود که می گفت در آن سال ها من شکست نخورده ام ، اما فقط ده هزار راه برای شکست پیدا کرده ام! او سالک را پیدا کرد و یک سال بعد به طرز عجیبی با هنری وودوارد ملاقات کرد. . ساعت و تهویه مطبوع. سرانجام ، در سال 1880 ، او نیروگاه ادیسون را به نام خود و لامپ های رشته ای تولید انبوه افتتاح کرد.
ادیسون هرگز تسلیم نشد و سرانجام به آنچه فکر می کرد رسید و اکنون همه او را به عنوان مخترع برق و نور و لامپها و مواردی از این دست می شناسند!
با لامپ های قدیمی خداحافظی کنید ، تحولی در دنیای نورپردازی
ما انسان ها همیشه به دنبال به روزرسانی و پیشرفت هستیم. حتی وقتی نیازهای خود را برآورده می کنیم ، در تلاش هستیم تا نحوه عملکرد خود را بهبود بخشیم و این روحیه باعث پیشرفت جامعه بشری شده است. این نارضایتی بشریت و میل به پیشرفت لامپهای رشته ای برای ما کافی است.
دلایل تمایل به تعویض لامپ های رشته ای
این لامپ ها انرژی زیادی مصرف می کنند و به عنوان عامل گرم شدن کره زمین در نظر گرفته می شوند. صرفه جویی در مصرف انرژی و انرژی به ظهور فناوری های جدید در صنعت روشنایی نیاز دارد.
لامپهای فلورسنت (لامپهای فلورسنت) مرحله بعدی رشد لامپها
گام بعدی در تولید لامپ ها تولید لامپهای فلورسنت بود که ما ایرانیان آن را بهتر با عنوان "لامپهای فلورسنت" می شناسیم. درون این لامپ ها ، تحریک گاز آرگون یا نئون جیوه را تبخیر می کند و سپس نور ماوراlet بنفش تولید می کند که در نهایت در نور مرئی آن را به فسفر تبدیل می کند. عمر مفید این چراغ ها 10 هزار ساعت است که ده برابر بیشتر از سری قبلی لامپ ها است و این یک گام قابل توجه در اقتصاد محصول برای خریدار بود. مشکل این لامپ ها این است که آنها به یک استارتر پرتاب کننده خارجی و ازن نیاز دارند و از همه مهمتر ، محتوای لامپ سمی است که اگر در محیط پخش شود ، می تواند ارگانیسم ها را مسموم و حتی از بین ببرد.
لامپ های کم مصرف ، نکته بعدی در این سفر
در سال 1938 ، تولید لامپ منجر به تولید لامپ های کم مصرف شد و به طور گسترده توسط جنرال الکتریک تولید شد. جالب است بدانید که امسال بودجه هنگفتی بالغ بر 25 میلیون دلار برای این تولید انبوه هزینه شد ، اما به دلیل عدم رعایت قوانین حق چاپ ، روند تولید لامپهای کم مصرف آشکار شد و بسیاری از رقبای این شرکت موفق به تولید این محصول شدند چراغ . از مزایای استفاده از این لامپ می توان به سیستمی برای شروع کم و محوری و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 2000 برابر اشاره کرد.
لامپهای LED (SMD - LED) نکته بعدی در این سفر
امروزه بیشترین استفاده انسان از لامپ ها مربوط به دسته لامپ های LED و LED است. همه ما چراغ های قرمز کوچکی را در دستگاه هایی مانند شارژرها و آداپتورها دیده ایم. در ابتدا تولید چراغ های LED محدود به این کاربرد بود ، اما بعداً مزایایی مانند مصرف برق بسیار کم را دیدیم که تقریباً 90٪ لامپ های رشته ای نیست. همچنین تنظیماتی برای تنظیم زاویه تابش ، انرژی خورشیدی ، عمر طولانی و روشنایی فوری ، رنگ های رایج مانند سفید و زرد ایجاد شده است. برخی دولت ها مجامع را مجبور به استفاده از این لامپ ها می کنند ، که این یک گام مهم در جلوگیری از گرم شدن کره زمین است.
به نسل جدید لامپهای LED SMD گفته می شود. فناوری ساخت این لامپ ها از سیم استفاده نمی کند و اجزای پیش ساخته در یک طرح با صفحه بسیار نازک آغشته می شوند.





:: برچسب‌ها: لامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: